Diablo2 - poradnik barbarzyńcy
Do poniższych wniosków doszedłem grając w Diablo przez miesiąc, rożnymi postaciami, szczególnie nekro i barbim. Przedstawia on moja, dość ekstremalna wizje tego, jak powinien rozwijać sie barbi. Barbarzynca nie ma skillow bazujących na procentach życia potworka, co sprawia, ze bardzo ważne staje sie wybranie broni zadającej duże obrażenia. Z tego powodu na swój weapon mastery wybrałbym topory lub młoty, ze wskazaniem na młoty. Zastanawiałbym sie również nad halabardami, ze względu na ich zasięg, ale skuteczności nie potwierdziłem, i nie widziałem ich w działaniu, wiec trzymam sie zdała.
Jak będę rozdawał punkty statystyk? Postanowiłem na początku maksymalnie rozszerzać sile, czasami vitality. Dexterity rozszerzyłem do 40, bo mój topór wymagał mniej więcej tyle, ale nie uważam za słuszne rozszerzania tej cechy na początku. Dopiero po 50 levelu można zacząć o niej myśleć. Energie zostawiam w spokoju, nie przyda mi sie.
Na pierwszych 6 leveli wygląda tak:
2 lvl Bash
3 lvl Weapon mastery 1
4 lvl Weapon mastery 2
5 lvl Weapon mastery 3
6 lvl Leap
Bash będzie głównym atakiem do zabijania bossow, jednak nie inwestuje więcej punktów, bo nie starczy mi to na długo. Leap, jest wymagane do leap attack, wiec ten punkt tez jest konieczny. Jest jeszcze double swing, ale nie dajcie sie skusić, wrzucenie tu skillpointa może na początku byc przydatne, ale juz od 30 lvl okaże sie, ze punkt został zmarnowany.
7-12 tez nie oferuje nic szczególnego.
7 lvl Weapon mastery 4
8 lvl Weapon mastery 5
9 lvl Weapon mastery 6
10 lvl Weapon mastery 7
11 lvl Weapon mastery 8
12 lvl Stun
13-18 tu juz są 2 skille, w które warto zainwestować, ale TYLKO 2
13 lvl Weapon mastery 9
14 lvl Weapon mastery 10
15 lvl Weapon mastery 11
16 lvl Weapon mastery 12
17 lvl Save
18 lvl Iron skin 1
18 lvl Leap attack
W iron skin będziemy inwestować jeszcze wiele punktów, leap attack wystarczy 1. Przyrost obrażeń na początku jest ok, ale ten skill nie służy do walczenia, raczej do uciekania (nie będzie trzeba uciekać z taka postacią ;) i do przeskakiwania przez kraty/przepaście.
19-24 Tu znowu nic ciekawego
19 lvl Concentrate
20 lvl Iron skin 2
21 lvl Weapon mastery 13
22 lvl Iron skin 3
23 lvl Weapon mastery 14
24 lvl Iron skin 4
25-30 Wreszcie można zaszaleć :) Whirlwind i Natural resistance to ważne skill, szczególnie whirlwind.
25 lvl Weapon mastery 15
26 lvl Iron skin 5
27 lvl Weapon mastery 16
28 lvl Iron skin 6
29 lvl Save
30 lvl Whirlwind
30 lvl Natural resistance
Dalej rozwój przebiega tak: Natural resistance im więcej tym lepiej, ale zwróćmy uwagę na przyrosty odporności powyżej 5slvl - jest juz znikomy i dlatego powyżej 5slvl natural resistance nie jest juz głównym celem dla rozdawania skill pointow. Whirlwind i iron skin to skille, które musza zostać podniesione do 20slvl. Inwestujemy na zmianę w jedno i drugie. Weapon masterty tez należy szybko podnieść do 20slvl. Rozdając skllpointy nie brałem pod uwagę punktów otrzymanych za questy. Razem z nimi, przed osiagnieciem 30 levelu, mistrzostwo w broni będzie juz na 20slvl. Po osiągnieciu 74 levelu będziemy juz mieli to co trzeba na 20 lvl i można sie zacząć bawić w okrzyki. Sposób gry takim barbim jest ścisłe uzależniony od posiadanych przedmiotów. Przynajmniej jeden z nich musi dawać mana steal, a najlepiej, żeby bylo to około 5% (im więcej tym lepiej, ale ja grałem z 5% i mi starczało). Dodatkowo, bardzo przydatne jest life steal na przedmiocie. 5% to trochę mało, ale juz 10% mi wystarczało. Tym sposobem robiąc whirlwind przez grupę potworków zawsze kończyłem mając 100% mana i health, nawet jeśli w trakcie ataku zostawałem ranny, kończąc go, zżycia miałem maksimum.